Hae:
2018-12-13
På svenska 



Suomen Verkkomaksut


1. Asiakkaan tiedot

 

1.1 Rekisteröinti                

         Ensimmäisen tilauksen yhteydessä asiakaan pitää tehdä seuraavat toimenpiteet että Henk´s voi täyttää velvollisuutensa:

        

    Rekisteröidä itsensä Henk´sin asiakasrekisteriin ilmoittamalla nimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite, postiosoite sekä henkilö- tai yhtiötunnus. Asiakkaan joka maksaa tilauksensa postiennakolla ei tarvitse ilmoittaa henkilö- tai yhtiötunnusta. 

·   Valita ja rekisteröidä käyttäjätunnus ja salasana.

·   Antaa suostumuksensa että Henk´s saa käyttää henkilötietoja ja tallentaa ne asiakasrekisteriinsä.

 

1.2 Salassapito

         Henk´s käyttää asiakasrekisterin tietoja myös markkinoinnissaan. Hyväksymällä nämä ehdot kuluttaja antaa suostumuksensa henkilötietojensa käyttämiseen. Kuluttaja voi milloin tahansa peruuttaa suostumuksena ottamalla yhteyttä Henk´sin asiakaspalveluun numeroon 045 2344499.

 

         Kun tilaat uutiskirjeemme lähetämme sinulle tietoja ja tarjouksia sähköpostitse. Tämän palvelun voit helposti peruuttaa joko lähetyn uutiskirjeen kautta sähköpostitse tai soittamalla asiakaspalveluumme numeroon  045 2344499.

 

        

Henk´sin asiakasrekisteri on luottamuksellinen ja Henk´s sitoutuu siihen että emme kerro tietoja ulkopuolisille tahoille.

 

1.3 Turvallisuus

         Asiakaan pitää huolehtia ettei käyttäjätunnus ja salasana joudu ulkopuolisten tietoon.

          

        

2. Hinnat      

 

2.1    Kaikki Henk´s verkkokaupassa olevat hinnat ovat ajankohtaisia ja voidaan nähdä joko ALV:lla tai ilman. Varaus mahdollisten painovirheiden varalta.    

 

 

3. Toimituskulut

              

3.1  Kaikkiin tilauksiin lisätään toimituskulut, kulut vaihtelevat maksutavan ja painon mukaan. Hinta näkyy kassalla jokaiselle toimitustavalle erikseen.

   

              

 

3.2 Maksutavat

 

         Verkkomaksu                               0:- 

       Visa/Mastercard                            0:-                                                                              

         Lasku (Maksuaika 14 päivää)         3,90:-     

    

  

3.3 Toimitustapa                

       Lähetykset toimitetaan joko Itellan, Matkahuollon tai MyPackin kautta.                     

 

Postipaketti

Kun lähetyksesi saapuu perille sinulle lähetetään viesti. On olemassa kaksi eri vaihtoehtoa: joko tekstiviestinä kännykkääsi tai paperiviestinä.  

 

         Saapumisilmoitus tekstiviestinä: 

Samana päivänä kun lähetyksesi saapuu perille sinulle lähetetään automaattisesti tekstiviesti lähetyksen saapumisesta, ennakkoon ilmoittamasi kännykkänumeroon. Kun haet lähetystä palvelupisteestä ota mukaan matkapuhelimen, johon viesti on tallennettu, sekä henkilötodistus. Valitsemalla saapumisilmoitus tekstiviestinä toimitusaikaa lyhentyy vähintään päivällä.

Huom! Jos valitset sähköisen saapumisilmoituksen sinulle ei toimiteta saapumisilmoitusta kirjeitse eli tarkista että olet ilmoittanut oikean puhelinnumeron tilauksen yhteydessä.

 

 4. Maksuehdot

              

4.1 Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Suomen Verkkomaksut Oy (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Suomen Verkkomaksut Oy ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

4.2 Luottokortit

 

Mikäli haluat maksaa Luottokunnan maksutapojen kautta, Henk´s toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Henk´s vastaa siis ainoastaan tuotteen markkinoinnista, toimituksesta sekä mahdollisten reklamaatioiden hoitamisesta. Voit tarpeen vaatiessa osoittaa reklamaation myös Suomen Verkkomaksut Oy:lle.

Suomen Verkkomaksut Oy toimii Luottokunnan kautta tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Verkkomaksut Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Suomen Verkkomaksut Oy on myös maksun saaja.

Suomen Verkkomaksut Oy, y-tunnus: 2122839-7
Ylistönmäentie 26
40500 JYVÄSKYLÄ
Puhelin: 0207 181830

 

4.3 Laskulla-rahoitus ja osamaksu Kreditor


Laskulla-rahoituksesta vastaa yhteistyökumppanimme Kreditor Europe AB. Jos valitset maksutavaksi Laskulla, lisätään tilaukseesi laskutusmaksu 3,65 EUR sis alv. Saat tilauksestsi erillisenä sähköpostina laskun, jonka maksuaika on 14 päivää. Myöhässä maksetusta laskuista Kreditor veloittaa huomautusmaksun 5 EUR sekä viivästyskoron 22%.
Laskulla-rahoituksen  ehtoina asiakkaalle on:

 

Vähintään 18 v ikä

Vähintään 12.000 eur vuositulot viimeisen 2 vuoden ajan

Ei luottohäiriöitä

Ei erääntyneitä maksuja Kreditorille

Voimassa oleva vakituinen osoite

 

Tilaajan luottotiedot tarkistetaan ilman eri suostumusta tilauksen yhteydessä annettujen henkilö- ja osoitetietojen perusteella. Kreditor voi harkintansa mukaan myöntää luoton, jos asiakas täyttää yllä mainitut ehdot, eikä luoton määrä ylitä 10% asiakkaan vuosituloista.

Laskulla-rahoitus tarjoaa myös osamaksurahoitusta. Lisätietoja Laskulla-rahoituksesta ja osamaksurahoituksesta: www.laskulla.fi

Collector

Laskutus- ja osamaksupalvelun toteuttaa Collector. 

Collector-laskuasiakkaana voit tehdä ostoksia laskulla aina 1000 euroon asti. Laskuun lisätään ainoastaan laskutusmaksu, joka on 3 euroa. Laskun maksun tapahtuessa maksuehtojen mukaisesti muita kustannuksia ei tule. Jos laskun maksu viivästyy, peritään 5 euron viivästysmaksu. Laskuasiakkaan tulee olla 20 vuotta täyttänyt. Luottotiedot tarkistetaan. 

Laskuasiakkaana voit valita kaksi maksutapaa.Voit maksaa koko summan kerralla tai jakaa sen 24 kuukaudelle, jolloin sinusta tulee automaattisesti tiliasiakas. Tiliasiakkaalla on mahdollisuus jakaa lasku eriin oman taluodellisen tilanteensa mukaisesti, kuitenkin enintään 24 kuukaudelle. Laskuun lisätään korko (1,71%) ja laskutusmaksu, joka on 3 euroa.

 

 

4.4 Lasku

 

Henk´sin viralliset jälleenmyyjät, kunnat, kaupungit ja valtion laitokset voivat maksaa laskulla. Maksuaika 14 päivää.

 

 

 

 

5. Toimitus                         

        

5.1 Tilauksen peruuttaminen

         Asiakkaalla on ennen toimituksen lähettämistä oikeus sähköpostitse perua koko tilaus tai osa tilaamistaan tuotteista. 

        

5.2 Toimitusaika

       Toimitusaika on normaalisti 3-5 päivää tilauksesta, jos toimitusaika venyy pyrimme aina ottamaan yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse ja ilmoittamaan uuden toimitusajan. Pidätämme oikeuden olla maksamatta minkäänlaista korvausta asiakkaalle koskien lähetyksen viivästymistä.  Asiakas voi siinä vaiheessa valita jos hän odottaa tai peruu tilauksen. 

 

5.3  Jälkitoimitus

Jos jollakin tilatulla tuotteella on huomattavasti pidempi toimitusaika esim. tuote on tilapäisesti loppu voimme joissakin tapauksissa jakaa tilauksen. Asiakkaan ei tarvitse maksaa jälkitoimitettavan tuotteen toimituskuluja.

 

 

5.4 Korvaava tuote

Jos joku tilattu tuote on tilapäisesti loppu tai poistettu valikoimistamme on mahdollista että toimitamme jonkun vastaavan tuotteen sen tilalle. Sinulla on palautusoikeus jos et ole tyytyväinen tuotteeseen ja palautamme maksamasi rahat.

     

 

5.5 Lähetysvastuu

Lähettäjä vastaa lähetysriskeistä. Toimittaessamme lähetyksen sinulle vastaamme lähetysriskeistä. Jos lähetät toimituksen meille, vastaat riskeistä.

 

6. Palautusoikeus

 

6.1 Palautus

Käyttämätön tuote voidaan palauttaa 14 päivän kuluessa tavaran vastaanotosta kuluttajansuojalain mukaisesti, jolloin kauppasumma ja palautuksesta aiheutuneet kulut palautetaan täysimääräisenä. Palautettavassa tuotteessa ei saa olla käytön jälkiä, suojamuovien tulee olla paikoillaan ja pakkauksen ja muun materiaalin tulee olla ehjiä. Pakkauksen saa kuitenkin avata. Maksu palautetaan 30 vrk kuluessa palautuksesta. Asiakaspalautuksia ei saa palauttaa postiennakolla tai jälkivaatimuksella.

   

 

6.2 Poikkeavuudet

Palautus- ja vaihto-oikeus ei koske erikoistilattuja tuotteita joita ei löydy perusvalikoimastamme, metritavaraa, piirustuksia, CD-levyjä tai tietokoneohjelmia joissa sinetti on rikottu. Asiakaspalautus ei koske yrityksiä tai julkisia hallintoja jos palautuksesta ei ole sovittu erikseen.

.

 

6.3 Vähennys

Jos palautus ei ole täydellinen Henk´s pidättää oikeuden vähentää puuttuvista osista omakustannushintansa mukaisesti. Minimiveloitus on 40:-.

  

 

 

 

6.2 Näin teet asiakaspalautuksen:

Täytä palautuslomake ja palauta se paketin mukana. Lomake on joko paketin päällä muovitaskussa tai paketin sisällä. Tämä nopeuttaa huomattavasti palautuksen käsittelyä.

 

Jos palautus on kevyempi kuin 35 kg tee palautus postin kautta.

Jos palautus on yli 35 kg ole ystävällinen ja ota yhteys asiakaspalveluumme koska posti ei käsittele yli 35 kg painavia palautuksia.

 

Ota huomioon että vastaat mahdollisista kuljetusvahingoista kun palautat lähetyksen meille. Pakkaa tuote huolellisesti. Tuote pitää aina palauttaa alkuperäisessä pakkauksessaan tai kuljetuspussissa (pakettikorttia ei saa liimata suoraan myyntipakkaukseen).

 

Säästä aina kuitti tai lähetystunnus!

 

 

6.3 Palautuslomake

 

Palauslomakkeessa on ilmoittava seuraavat tiedot:

Nimi, täydellinen osoite ja puhelinnumero.

Palautuksen syy ja mahdollinen vikaselostus.

Pankkitilinumero jos kyseessä on takaisinmaksu.

 

 

7. Reklamaatio

 

 

7.1 Tuotevastuu

Kuluttajasuojalain mukaisesti Henk´sillä on 3 vuoden tuotevastuu sen jälkeen kun tuote on toimitettu asiakkaalle. Henk´s soveltaa tuotevastuulakia 694/1990 ja lisäksi annamme tuotteille takuun, katso kohta 8.

 

 

7.2 Väärintoimitettu/vahinko

Henk´s tarkistaa joka lähetyksen jonka toimitamme sinulle. Jos tuote kuitenkin on vahingoittunut tai väärintoimitettu kun se saapuu sinulle otamme tehtäväksemme hoitaa virheen mahdollisimman nopeasti ja tietenkin ilman maksua. Katso kohta 6.2 miten menetellä. Poikkeuksellisesti emme vaadi että tuote palautetaan alkuperäisessä pakkauksessaan.

     

 

7.3 Kuljetusvahinko

HUOMIO! On erittäin tärkeää että teet oikeanlaisen ilmoituksen. Näkyvä vahinko: Ilmoita suoraan vahingosta postin virkkailijalle ja ota sen jälkeen yhteys Henk´sin asiakaspalveluun. Pakkaus on säilytettävä mahdollisten reklamaatioiden varalta. Vahinko joka ei näy paketin päältä: Ota yhteys Henk´sin asiakaspalveluun 3 vuorokauden sisällä ja ilmoita vahingosta.

 

 

7.4 Hyväksytty reklamaatio

Tuotteen joka on todettu väärin toimitetuksi tai on vahingoittunut joko vaihdamme uuteen tai maksamme rahat takaisin jos näin on toivottu. Katso luku 6.2 asiakaspalautus. Jos olet tilannut enemmän tuotteita kuin palauttamasi tuote emme palauta toimituskuluja. Poikkeus voidaan tehdä siinä tapauksessa että palautettu tuote on huomattavasti vaikuttanut toimituskuluihin.

 

 

Erimielisyydet

Erimielisyydet koskien onko tuote viallinen tai vahingoittunut voidaan siirtää kuluttaja-asiamiehen ratkottavaksi.

 

 

 

 

8. Takuu

 

8.1 Takuuaika

Kaikissa tuotteissamme on 1 vuoden takuu valmistusvikojen varalta. Lasku toimii takuutodistuksena. 

 

 

 

8.2 Tapauksia joita takuu ei korvaa.

Takuu ei korvaa:

Kaiutinelementtejä joissa puhekela on palanut tai vahingoittunut.

Vika joka johtuu laitteeseen kajoamisesta tai virheellisestä kytkennästä.

Fadereita, hehkulamppuja ja muita kuluvia osia.

Savukoneita joissa on tapahtunut tukos joka johtuu kalkkikerrostumista tai liasta.

CD/DVD-lukupäitä jotka liikkuvat huonosti lian takia.

Ammattilaiskäyttöä

 

 

 

8.3 Korvaus

Henk´s ei ole vastuullinen korvaamaan ostajalle minkäänlaisia korvauksia koskien henkilövahinkoja, omaisuusvahinkoja tai muuta menetystä tai vahinkoa. Erimielisyyksissä käänny kuluttaja-asiamiehen puoleen.

 

8.4 Vääränlainen palautus.

Kun kyseessä on esim. käyttäjävika tai väärin säädetty tuote veloittaa huoltokorjaamomme tarkastusmaksun. Tämä koskee myös niitä tapauksia kun tuotteesta ei löydy mitään vikaa tai asiakas on itse aiheuttanut vahingon. Tuotetakuu ei korvaa vikoja jotka johtuvat tuotteen toimintojen ja ulkomuodon muuttamisesta kuten rakennemuutoksia, päivityksiä tai tuotteen muuttamista ilman Henk´sin suostumusta.

 

 

Kulutustavaroissa ja tarvikkeissa kuten esim. polttimot, paristot ja laturit on valmistajan takuu voimassa joka joissakin tapauksissa voi olla lyhyempi kuin vuoden.

 

 

 

 

9. Muuta

 

9.1   Sen jälkeen kun asiakas on tehnyt tilauksensa Henk´s ei enää voi muuttaa sovittuja ehtoja. 

 

 

9.2   Kyselyjä tilauksista ja muuta tietoa voi lähettää sähköpostitse info@henks.fi tai puhelimitse 045 2344499. 

 

10. Evästeet

Eväste on tekstitiedosto joka lähetetään internet-sivustoista tietokoneellesi johon se tallentuu joko muistiin (välimuisti evästeet) tai pienenä tekstitiedostona (tekstipohjaiset evästeet). Käytämme näitä molempia. Tekstipohjaisia evästeitä käytetään ainoastaan joissakin tilanteissa esim. pitämään tilastoja joistakin tuotteista. Välimuisti evästeitä käytetään tallentamaan sisäänkirjautumistiedot sekä ostoskorin tiedot kun teet ostoksia meiltä. Viimeksi mainitut tiedot poistuvat muistista kun suljet Internet-selaimen. Jos selaimesi on asetettu niin ettei se hyväksy evästeitä et voi tehdä ostoksia Internet kaupastamme. Voit helposti muuttaa selaimen asetuksia jolloin ostoksia on mahdollista tehdä.